2009. január 4., vasárnap

Kékike


Karácsonykor Dalma leánykám a babájának többek közt egy kék kis zoknit is kapott egy szív alakú kis dobozkában. Az időtájt egyre másra láttam a keresztszemezők blogján szív alakú tűpárnákat, amiket nagyon szerettem volna én is elkészíteni, de azt sem tudtam hol kell hozzá kezdeni, hogyan, és honnan vegyek mintát. Folyton csak bújtam a neten, olvastam a blogokat, s visszamenőleg a bejegyzéseket. Mindent, amit elértem átvizslattam.

Úgy döntöttem előbb ezt a kis dobozkát fedem be egy mintával.
S megtaláltam a gazette blogon olyant, ami nagyon egyszerűnek tűnt, s leszámlálva az én dobozkám méretének megfelelőnek tűnt. Sajnos lila színben volt a minta megadva. El is kezdtem, de rájöttem, hogy a lila tényleg nem az én színvilágom.
Sajnos kevés fonalam van itthon, abból kellett megoldanom, amit tudtam ,mert nagyon akartam keresztszemezni.
Kékre esett a választásom, mert abból találtam több (szerintem) összeillő színárnyalatot.


Átváltottam a színeket a saját elképzelésem szerint, s pár esti tvnézés közben el is készült. Nem tudom jól csináltam-e, s közben míg hímezgettem folyton az járt az eszemben, a végeredmény vajon jobb lesz-e, mert nem voltam közben biztos abban, hogy szabad-e ennyi kéket egyberakni, s illenek-e a választott árnyalatok egybe.
Aztán készen lett. Sajnos ma nem sikerültek e fotók sem vakuval, sem anélkül, de már kíváncsi lennék hozzáértő véleményre, hogy a következőmhöz kezdve okuljak a tanácsokból (Megint nagyon hímezgetnék már, de még azt sem tudom mit, mert nekem nincs még felhalmozott készletem, s fonalam, s anyagom se, de ki kell valamit találnom. Jaj, de örülnék egy kis segítségnek, tanácsnak mivel folytassam a tanulást, ami a követekző, magasabb szint! )

Aztán ma a doboztető méretének megfelelően kivágtam 2 réteg bélésanyagot, s kétoldalú ragasztót rögzítettem a szélére, s jól rásimítottam a puha bélésre a kész kongréanyagot.
Ezt sem tudom, hogy így kell-e, a többiek így készítik-e, nekem ez jutott eszembe.

Végül újra kétoldalú ragasztócsík, majd csipke került fel, s az összeillesztéshez egy kis szaténszalagocska és gyöngy.



10 megjegyzés:

Vállalkozásom megszűnt írta...

Ez káprázatos lett! Először csak a keresztszemest láttam, s gondoltam jó. Jó de mire lesz jó, s aztán láttam így a dobozzal együtt, hát ez egy ékszeresdoboz!

Szentpyr írta...

Hát le a kalappal, elsőre ilyet... mintha mindig ezt csináltad volna, de tényleg!

Próbáltad már az egy szálra hímzést, minden lukba bökve? Egy monokróm kis minta, egy kis darab natúr len és egy(!) kedvedre való hangulatú színátmenetes fonal, ebből egy biscornu..., hmm;)?

dviki írta...

Csodaszép!!!
Annyira, de annyira tetszik...profi munka! ;)

unikat írta...

Köszönöm, aranyosak vagytok.

Norvég Halász írta...

Nekem tetszenek a szinek, az összeállítás pedig nagyon profi lett! Szerintem ez egyáltalán nem kezdő szint! :)

Lilang írta...

Szia!
Nagyon szépen megcsináltad a kis dobozkát.
Ügyes vagy! Megy ez neked! :)
Ha neked tetszik amit készítesz akkor mind ok :)
Szépen összeválogattad a színárnyalatokat.
Csak így tovább! :)

elina írta...

Hat ez tenyleg alomszep lett...!!!

Zsófi írta...

Nagyon bájos lett! Dobozzal még nem is mertem próbálkozni:), szépen megoldottad! A neten lehet találni ingyenesen letötthető mintákat is, ha annyira égne akezed alatt munka, érdemes keresgélni!

Melinda írta...

Szerintem se kezdő munka...nagyon jó lett elsőre!Ügyes vagy!

unikat írta...

Ennyi kedves bejegyzés, s még ennyi nappal azután is, hogy ide írtam. Nagyon köszönöm Nektek a bátorítást, a kedves szavakat, s hogy ennyien felnéztetek hozzám.