2009. február 6., péntek

Múzeumban

Ma délután osztályommal Mezőtúron a Fazekas Múzemban jártunk. Egy tanítási órányi időtartamú tárlatvezetés a harmadikos korosztály számára is élvezetes volt.
Nekem és a drága kísérőszülőknek, s kollégámnak talán még több is belefért volna.
Csodaszépek voltak a zöld mázas butellák, a gyertyamártogatók, a gyerkőcök kedvence a csöcsös korsó, s a koronás kancsó is.
Számomra legszebb egy fekete girlandos korsó volt, valamint az első képen a vörös agyag szobor.Ilyeneket szívesen látnék itthon is a házacskámban.



Még szintén a mai nap fotóztam délelőtt a rajz órán is.
Már jó ideje délutánonként egy-két gyerkőcöt magam mellé véve, farsangi maszkokat festünk.
Még a nyáron egy osztályra valót kiöntöttem gipszből. Elég olcsón lehet kapni a kreatív boltokban hozzá való sablont, de a kiöntésük kissé macerás. Egy keretet gyártott hozzá a férjem, ami peremként szolgált a sablonnak, s abba lógott bele a fej.
S ahhoz, hogy a fejüket bele is tudják bújtatni egy másik sablont kellett a folyékony gipsszel telt formába süllyeszteni, melynek lesúlyozása okozta a legnagyobb gondot. De a nyár elég volt rá, hogy elkészítsem, s most már csak festeni kellett.
A gyerekek választották ki a mintákat, én felskicceltem, s aztán ők festették, glitter tollal kidíszítették.
Most a terem előtt a folyosót díszítik a farsangi bálig.

Ezek a maszkok már saját készítésűek. Egy évvel ezelőtt kollégáim számára gyártottam őket.





3 megjegyzés:

Lilang írta...

Ügyes vagy :)
Szépek a maszkok :)

Vállalkozásom megszűnt írta...

Velencében érzem magamat!Ügyes vagy szépek a munkáid, legyen bennük örömed!

Christelle írta...

Beautiful ! I do that when I was young, it's funny !