2009. április 8., szerda

Meglepetés

Azt hittem kiugrom a bőrömből, mikor a postás egy kis duci borítékot adott át ma, s rajta feladóként Márti-x.
Nem jutottam szóhoz, csak mutattam a férjemnek, hogy nézd, még egy ilyen nőszemély nincs, mint ő!
Már tegnap is, mikor az egyik kedves kolléganőm-barátnőm meglepett egy húsvéti csomaggal, annyira zavarban voltam, hogy jaj én nem készültem, s nekem illenék inkább, de ma végképp elszégyelltem magam.
Annyi sokkal tartozom ennek az áldott jó léleknek, akinek akkora szíve és lelke van, s csak szuperlativuszokban tudnék regélni róla, s még ő lep meg engem, mikor fordítva kellene. ( jaj, csak kevesebb dolgot terveznék, s utolérném magam végre)
Abból az édes nyuszis szivecskéből kaptam meglepit egy kedves képeslappal együtt. Elárulom, hogy élőben (s nem csak azért mert most már az enyém) még bájosabb, mint a képen láttátok Mártinál.
Köszönöm Drága Márti!
Fel is aggattam a leánykámmal a piros húsvéti fánkra ,ahol már sorakozott pár régi meglepi. Különösen kedvesek közülük még az előző osztályomból a gyerekek által készített keresztszemes kis függők.
Úgy látom, hogy a tojásdíszítés egyre több blogban megjelenik. Még a múlt héten Nina blogján két évet lapoztam vissza, s hosszú keresgélés után ráleltem a színátmenetes fonallal precízen betekert tojásaira. Aztán este Mártinál nézelődtünk a leánykámmal. S ma, mivel nálunk már tanítási szünet volt, Dalmuskával tojást festettünk. Ő mindenképp olyat szeretett volna, mint Márti leánykája, ezért filctollal rajzolt. Megmondom őszintén, hogy piszok nehéz erre a gömbölyű felületre alkotni.Ezért is minden elismerésem a Micimackós darabokért.


Én pedig barnahéjű metszett tojást készítettem. Anno én még úgy tanultam, hogy egy órán át főzzem a tojást, jégkocka közt hűtsem ki, s akkor szépen összezsugorodik a belső tartalma.
(Egyszer már sikerült nekem is. )

Írókával forró viasszal rajzoltam fel a mintát a két tojásomra.
Az egyikre németkalapos mintát, a másikra hagyományosat. Aztán be az ecetes lébe, s hagytam ázni őket. Ott ahol a viasz nem volt, az ecet felmarta a tojást egy leheletvékony rétegben.
Letörlés után gyertyaláng fölött leolvasztottam a viaszt, bezsíroztam, s vittem a kertbe fotózni.

4 megjegyzés:

Márti írta...

Örülök, hogy sikerült meglepnem és örömet szereznem!!!:)))) Ugyan Marcsi, megérdemled!!!!!!!!!
Nagyon szép a húsvéti fátok és micsoda különleges tojásokat festettetek!!!

Melinda írta...

Megértem az örömöd,jóérzés,ha gondolnak rád!
Szépet alkottatok a lánykáddal!

Névtelen írta...

Szépek lettek a tojások.Az írókázás nekem soha nem sikerült rendesen , nem tudtam szép egyenletesen és vékonyan felvinni a viaszt,néha füstös is lett....,úgyhogy felhagytam a próbálkozással.A filc tyúkocskát és kakaskát is te készítetted? Azok is nagyon tetszenek.

unikat írta...

A szárnyasok nem saját készítésűek, s bizony az én gicás vonalaim sem egyenletesek. De ki bánja?! Próbálkozva, s gyakorolva fejlődik az ember. Szoktam mondani, hogy ebből látszik, hogy emberi kéz alkotta.