2009. december 13., vasárnap

Én így készítem....

Újabban ráálltam a dobozok készítésére, s nagy örömömre akadt ebben segítőtársam is, Angéla barátnőm személyében, aki magas szinten műveli ezen fajta mesterséget.
Mégis néha kedvem támad magam a dobozrészt is elkészíteni.
Bár lehet, hogy ti jobban és ügyesebben, gondoltam (s mert volt olyan kedves barátom, akivel erről beszéltünk) most megmutatom én hogyan vonom be a préselt papírdobozokat mintás vászonnal, mielőtt a tetejére a pinkeep-et rátenném.

(Előszeretettel használom a nagy ívben kapható leheletvékony kétoldalú ragasztót.)
Mindent méretre leszabok...., de inkább jöjjenek a beszédes fotók, amik éjjel lámpafényben születtek, de most nem az esztétikumot hivatottak szolgálni.

A tető peremét is leszabom kétoldalú ragasztócsíkból...

(már ráragasztva a kétoldalút...)

... s itt már a széleit háromszögalakban beszabdalt mintás vászon is rásimul a ragasztott doboztetőre. ( a pereméről még ilyenkor nem húzom le a kétoldalú ragaszó védőpapírját)



S miután megtettem már, jöhet a vászon rásimítása a peremre is.


Most a kiszabott mintás vásznat a kellő szélességre "lekörmözöm" (mint technika órán a papírt), aztán forró vasalóval le is vasalom.

A két szélét a visszáján textilragasztóval (ami nem áztatja át a vásznat), ecsettel lekenem, s jól rásimítom. Várok, míg megszárad, s én újra egy kicsit levasalom.



Ezek után jöhet a háromszöges perem beragasztózása a textilragasztóval, ecsettel, s rásimítom az előkészített vászoncsíkot.

Csipkével díszítem, amit szép lassan kis felületet ragasztózva illesztek szépen a helyére, közben persze igazítom, s rögzítem is csipeszekkel.




Így hagyom egy kis ideig száradni.

S kész is a doboztető.

Az alsó résznél arra kell vigyázni, hogy a felső doboztető pereménél meg kell állni a vászonnal, mert ha teljesen befeded, akkor nem fogod tudni a tetőt ráhelyezni, mert szorulni fog. Így én megállok a vászonnal a tető alsó korcánál. Na ezt nem könnyű pontosan eltalálni, de minden próbálkozással egyre jobban fog menni.
Ha a csillagporral turbósított csomagocskám gyors léptekkel viszi ki a postás, akkor talán már holnap tudok fotót mutatni a teljesen kész dobozkáról is.



S még kérésre térbeli csillagok fotói és leírásuk
1. Bascetta csillag











3. "nevesincs" térbeli csillag







Bízom benne, hogy nem vettétek tolakodásnak ezt a sok okítást, mert inkább segítőszándékkal készült ez a bejegyzés, kérésre.
S ha már egy emberkének tudtam újat mondani, segíteni, megérte.
Jó munkálkodást!



21 megjegyzés:

Tündérke írta...

Hű, hogy a 3. nevesincs csillag leírását milyen nagyon-nagyon régen keresem már! :-)))))) Csak annyit tudtam, hogy hogyan kell elkezdeni, és hogy egy szalagcsokor lesz belőle. Nagyon örülök neki, és amint lehet, kipróbálom, nagyon köszönöm, hogy megosztottad velünk :-DDD

Névtelen írta...

De nagyon jó ez! Köszi Marcsi , hogy ilyen kedves vagy és megosztod velünk is !

Melinda írta...

De jóóóó!
Köszi!:D

Edit írta...

Köszönjük a dobozos leírást, én mindenképpen szeretném kipróbálni.

És ezek a csillagok!!! :)

Nina írta...

Jó ez a doboz tutorial :))
Én egy lépést másképp csinálok: amikor az oldalára ragasztom az odavalót, előtte vékony kartonra dolgozom a textilt, és aztán a doboz oldalára. Így kimarad a textilragacsos vasalós lépés ;)

Puszi!
Nina

Judit írta...

Fantasztikus, és köszi, hogy megmutattad:))

Barbi írta...

Jaj, de csudákat mutattál! Köszikösziköszi! :D

Dorka írta...

Nagyon hálás vagyok ezért a bejegyzésedért (is), mert elképzelni se tudtam hogyan kell dobozt hímzéssel díszíteni. Megoldódott a rejtély! Köszönöm!

Szilvi írta...

Köszönöm én is a dobozleírás nagyon tetszett, legközelebb én is így fogom csinálni. Ugyanis elkészült első textillel bevont fémdobozkám, hímzéssel a tetején, de nagyon megszenvedtem vele. Pl. nem lehet rendesen rátenni a tetejét mert teljesen bevontam anyaggal, persze utána rájöttem, hogy ez így nem jó.

Andi írta...

Nagyon köszönöm ezt a bejegyzést!
Mindenképp kipróbálom mindet :-)
Szerintem már ma du. hozzá is kezdek. Köszi!

Timici írta...

köszönöm szépen a papír hajtogatósokat!!! ma vettem a LIDLben egy csomó papírt;o)már csak időt kell rá találnom...ez a legnehezebb:S
szuper a dobozka borítása is, köszi, hogy megmutattad:o)

Márti írta...

Óóóó hát Te nagyon szuper fotókat készítettél!!!! Nekem is muszáj lesz kipróbálnom!!! Megmutatnád, hogy melyik kétoldalú ragasztót használod?! (Csak mert az enyém fehér színű - és ez nem mindig előnyös!!!)

Úúúúgy oda vagyok, de úgy...!!!! Köszönöm!!!!

Azalée írta...

magnifique ton tutorial
douce nuit...

unikat írta...

Örülök, hogy ennyi emberkének örömet szereztem a bejegyzéssel.
Ha elkészítitek a csillagokat, s van kedvetek mutassátok meg, mert szívesen megnézném.
Köszönöm nektek a kedves szavakat.
A zöld dobozka is ma célba ért, holnap igyekszem megmutatni végleges formájában.

Merci Azalée!

Vinniey írta...

Thanks for sharing this wonderful tutorial. It's so clear by just looking at the picture. :) Your blog is so inspiring! {{Hugs}}

Unknown írta...

Thank you for the master-class. I'll try to make a similar box for my buttons. A paper-based stars such unusual! Thank you :)

cerato írta...

Thanks for the works. There are wonderful!!!
Gracias por tus trabajos . Son preciosos!!
Thanks for your work. Gyönyörûek!

Hugs from Spain
Pilar

unikat írta...

Hugs! Leo-leo sun! Pilar!
You're very welcome! Thank you for your kind words!

Tündérke írta...

Csináltam egy 3-as típusú csillagot :-)
http://tunderke21.blogspot.com/2009/12/szalagcsillag.html

judit.6 írta...

Nagyon köszi a leírásokat!!! A csillagokat is ki fogom próbálni, de a dobozkát azonnal, ahogy lesz préselt karton dobozkám. Ugye ez a sima hobbiboltokban kapható doboz??

judit.6 írta...

egyébként a kétoldalút én is előszeretettel használom. olyan szinten, hogy szinte mindent azzal "nyomok fel". S én is az A4est szeretem, ezt kedvemre szabhatom. (265.- meg nem nagy pénz)